Alla inlägg under april 2012

Av Kia - 29 april 2012 22:10

Idag tog vi en tur till Kungshamn så vackert väder o jag tog lite bilder när vi åt fika

folk promenerade på bron o njöt av vackra vädret


               

Av Kia - 21 april 2012 12:09

           

Lite olika bilder av mig o Peter de senaste åren

Första är en utställning för några år sedan

2 vi åker med min son till Stockholm

3 vi bor på detta hotell i Stockholm

4 från Mosaikmuseet i Tunisien

5 en promenad på djurpark i Tunisien

6 badstranden i Hammanet i Tunisien

7 Samma ställe Peter här  

Av Kia - 16 april 2012 11:02

Soligt men kallt i morse tog lite bilder en timma efteråt kom det snö nu kommer det kalla ner o värmen kommer. Var underbart i växthuset i morse ljuset när solen skiner in härligt.

I landet som syns här håller jag på lite då o då o gräver skall sätta buskar o blommor där.

Nu har jag fått in en gästbok här roligt om ni skriver

 

 

           

Av Kia - 11 april 2012 11:12

Så härligt nu bara det regnar o allt blir grönt tänk om vi inget regn fått nu då hade det blivit dålig sommar hemska tanke så torrt som det var.

Igår var bara krångel med papper bank dator telefonprat hela dan försvann o jag blev jättetrött.

Idag blir det sjukgymnastik o sen ett besök men först ut i växthuset kolla om det har växt till sig .

Fästingarna har kommit igång min kisse h   ar haft 5 st hittils så kolla era djur.

Av Kia - 7 april 2012 10:00


Här finns jag vid förra utställning på Stencentret o målningar

Doris Kia Anttila

              

Får ej kopieras tryck på bilden för större bild  

Av Kia - 4 april 2012 22:11

Idag harjag varit vid min förra sommarstuga för att titta efter små blåsippor förr var alldeles blått där men så där 40 år sen

inte så mycket nu men det fanns ändå många fast inatt hade vi 8 - här så de såg lite matta ut o var inte så pigga.      


Av Kia - 3 april 2012 19:41

Idag har jag krånglad med datorn inget kul alls när det inte blir som man tänkt

så det blev bakning istället så mycket trevligare för det funkar ju går lätt o blir gott.

 

Klicka på bilderna då blir de större

     

Av Kia - 1 april 2012 19:20

Visar här en promenad i en park Terra Nostra på Azorerna

Ibland längtar jag till denna stora park på Azorerna där vi kunde gå hela dagarna o hitta nåt nytt hela tiden bland alla dessa blommor mest Kamelior helt underbara buskar mycket Hortensior finns här på hösten. Här kan allt växa säjs det är en vulkanbotten varma källar fanns lite varstans som sippra upp så växligheten trivs verkligen parken låg intill hotellet vi bodde på. 

 Vi bada i en stor bassäng här utanför vårt hotell där de rann till 70 gradigt vatten hela tiden. Vi tog både bussar o taxi runt ön sagolikt vackert med mycket höjder o dalar med massor med blommor runt vägkanterna. Det finns 9 öar här en där hela ön blommar med Hortensior så visst skulle jag vill åka tillbaks är några år sen nu när vi var där. 

Klicka på bilderna för större bild.


       

                 

Presentation


Välkomna hit är en kvinna med flera intressen Konst Andligt Healing Är Reiki Master 2 Trädgård Böcker o naturen jag kommer visa bilder här från min Trädgård Målningar o annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Bannerbyte

Först min den kan du hämta här. http://www.ksida.com/kiabanner.jpg

 

Feedjit

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards