Alla inlägg under maj 2012

Av Kia - 28 maj 2012 11:00

Blir lite bilder här från Pingsthelgen aftonen hade vi besök o också mors dag

Vackra blommor fick jag av barnen o gäster fick en gul buskros också som jag inte tagit bild på ännu väldigt glad för den o bilder från lilla stugan de vita syrenerna blommar otroligt i år

                  

Av Kia - 21 maj 2012 17:57

Pratat med frun till den brännskadade de är vid gott hopp

De gjorde i fredags en stor operation igen det gick bra o har hittils läks sig väldigt fint hans värden är också bra. Frun o barnen har varit hos honom i 4 dygn han kunde inte prata då men de ser på honom att han förstår o hör vad de säjer även om han är omtöcknad efter varit nedsövd så länge nu är han inte det längre han får smärtlindring genom dropp

så han har inte ont frun prata med honom i telefon o snart kan han prata också då blir de lättare för de anhöriga ju.

I två veckor nu kommer de vara kritiskt kan ju tillstöta efter sånna stora operationer han gjort med transplantationer av hud.

De har röntgat hjärnan o de hitta inget där så ingen vet vad som hänt men man kan ju svimma av värme tex känns gott att allt gått så pass hittils skall skicka kort tll honom

fick adressen

Av Kia - 21 maj 2012 17:25

Lägger in ett par bilder på stugan men den är inte klar mycket göra där

 idag är för varmt jag orkar inte då

Har rensat i landen o lagt på täckbark ogräset växer väldigt nu efter regnet o värmen

lite bilder från trädgården de små blå o som blommar så tidigt alpklematis

o svärmor som blev 85 år på 17 maj vi har varit hos henne i helgen o bott i vår husvagn


                .

Av Kia - 19 maj 2012 00:30

Mycket måleri har det blivit idag men stugan är inte färdig mycket arbete kvar

de är mer än man tror att lappa ihop en liten gammal stuga skall ta lite bilder visa vad jag gjort snart tyvärr är inte allt snickeri klart


Har gått två veckor nu med min kost men har fuskat ett par gånger

igår grilla vi majskolvar o har köpt sparris idag o jordgubbar skall bli godis här i helgen


Mycket tråkigt

Vår vän som blev brännskadad när han bada bastu i söndags ligger på Linköpings brännskadeavdelning han är illa brännskadad o därför nersövd kan höra säjer de så de spelar musik för honom

Hans fru o barn åkte upp igår o stannar till söndag tror jag gör honom gott.

Vad som hände i bastun vet ingen men de misstänker väl att han fått en en TIA

o ramlat över aggregatet  

Vi o många med oss

 hoppas så att han skall klara detta käns så fel att han drabbats av detta hemska våra tankar är ju också hos familjen som har det mycket svårt nu.  

EN BILD FRÅN MIN TRÄDGÅRD IGÅR

Av Kia - 14 maj 2012 08:58

Sedan jag fick min TBE spruta för två år då jag fick Muskelreumatism dagen efter o inte kunde klä på mig armar axlar o ben värkte sedan har jag gått upp 13 kg Kortisonet som jag äter samlar

vatten i kroppen 2011 i mars försökte jag bli bra genom att fasta o äta grönsaker frukter o slutade med kortisonet men blev väldigt sjuk så jag klarade en månad o lite till svårt komma ur sängen blev mest liggande.

Om jag inte gjort Healing hade jag fått legat kvar i sängen jag kunde inte röra mig. Denna gång gick jag ner 9 kg i vikt


Nu har jag dragit ner på kortisonet väldigt långsamt 2,5 mg i månaden jag har svårt med värk o att gå alla leder värker ju

men det är olika dagar vissa dar är väldigt illa andra bättre o jag tar inga värktabletter utan jag ger mig själv Healing varje dag

Healingen bedövar så jag kan jobba lite långsamt med det som behövs .


Nu äter jag mest Levande Föda men kokar mig ett par potatis ibland Ramslöken som jag har i massor tillgång till naturens vitlök äter jag varje dag

 också nässla maskros kirskol mixar jag med banan då blir det bättre smak. Två kg morötter kör jag i saftpressen o får en liter jouce den bli väldigt god. Så mixar jag olika

Helt vete bovete sesamfrö blötlagt  pumpakärnor aprikoser nötter ja lite olika ibland torkar jag det till kakor på vedspisen 

bra få nåt tugga på.

Det är nu 9 dagar sen jag börja med denna kost hungrig är jag inte men visst känns det lite tråkigt 

skall i alla fall försöka jag har två månader kvar med kortisonet vatten

o allt detta vattnet i kroppen gör ju att det är tungt röra sig  i morse hade jag blivit av med 2 kg  vatten mest förstår jag ju

känns gott att de visar sig på vågen hoppas bara värken släpper också

Av Kia - 13 maj 2012 16:58

Här målas det hela dagen jag har gjort fönstren en gång o fick spackla på ett gammalt fönster nu får det torka

Är ju roligt med denna pyttelilla stuga den är gammal o sned byggd på 50-talet nån gång, skall fråga hon som bodde här då

om det var hennes lekstuga jag tror det, en vän till mig har snickrat för det kan jag inte o inte Peter heller.

Idag kom min son hälsa på han brukar titta in på söndagar ibland min älste  alltid roligt när barn eller barnbarn tittar in.


   

Ett par bilder från fölrra veckan  

Av Kia - 1 maj 2012 11:55

           

Presentation


Välkomna hit är en kvinna med flera intressen Konst Andligt Healing Är Reiki Master 2 Trädgård Böcker o naturen jag kommer visa bilder här från min Trädgård Målningar o annat

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Bannerbyte

Först min den kan du hämta här. http://www.ksida.com/kiabanner.jpg

 

Feedjit

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards