Alla inlägg under juni 2012

Av Kia - 24 juni 2012 20:01

Midsommar blev fint vi åkte på torsdag vackert väder stanna vid min förra stuga drack lite kaffe vid vägen men bestämde mig för att gå hälsa på dem som bor där nu visste att de var Dansskar så tänkte att blir väl svårt förstå varann. Men de blev så jätteglada att vi kom o få lite historia om stugan väldigt trevliga människor så vi blev länge där prata med dem o vi förstod de mesta, midsommar börja bra. O hela midsommarafton var fint väder fram till kl 19 kvällen kom lite fint regn vi åt gott med svärmor Karin.      

Av Kia - 12 juni 2012 10:13

                  En promenad med kameran i trädgården     Regnmätaren den var full 40 mm

så regn har vi fått nog av nu växterna ser ut att må väldigt bra

Men varje morgon när jag vandrar runt i trädgården ser jag så mycket knoppar på alla blommor

men de ändrar sig inte samma varje dag.


Av Kia - 10 juni 2012 11:02

           Vår lilla Pelle Snoddas krullar sig

tryck på bilden blir den större

Av Kia - 3 juni 2012 17:12

En mycket kall dag enda fördelen blommorna håller sig längre Iris kämpar med att slå ut nu. Flyttade runt i växthuset igår så nu kan jag vattna enkelt under o de klarar sig några dagar på sommaren när jag är borta.

Tog lite bilder i morse annars har jag slappat o läst en bok idag de är ju söndag


  I går kväll myste vi i lusthuset

    Växthuset med tomatplantor nätmelon äggplanta o peppar

  Jordgubbarna blommar otroligt i år så nu har de fått nät

      

Tidig Pion som blommar  pumpar måste vi få i ordning till dammar så jobb finns det


Av Kia - 1 juni 2012 18:17

 

De vita Syrenernas tid är nu är helt underbart med alla dofter

Har varit hälsat på vår väns fru de har det inte lätt men hon åker troligtvis upp i helgen o besöker honom

 Jag tror o hoppas  precis som många andra att han kommer klara detta

sånt här tar ju lång tid.

Annars har jag planterat om plantor snart är de ute allihop har några lådor där jag sätter Rosenskära

dom skall sättas o Stockrosor jag sått i år tar ju sin tid men är ju fina när de blommar förra året blomma de i rosa röda o svarta

Presentation


Välkomna hit är en kvinna med flera intressen Konst Andligt Healing Är Reiki Master 2 Trädgård Böcker o naturen jag kommer visa bilder här från min Trädgård Målningar o annat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Bannerbyte

Först min den kan du hämta här. http://www.ksida.com/kiabanner.jpg

 

Feedjit

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards