Alla inlägg under september 2012

Av Kia - 17 september 2012 22:21

Äntligen har j kunnat gått till skogen o plockat svamp varit ute tre gånger denna helg

med min dotter vågar ju inte gå själv nu för tiden så det har varit underbart att få både svamp o skogsluft, förra sommaren blev bara en gång jag kom ut så detta var efterlängtat kändes som gick lättare för varje dag vi gick det kändes gott.

Peter har målad o tagit in ved i källaren så får vara glad för det vi kan göra några burkar med Lavendelolja o Ringblomsolja som jag skall göra salva av


Lite sommar att njuta av ännu i min trädgård

     


Av Kia - 9 september 2012 21:34


      Sista skörden från växthuset

Den röda tomaten är vanlig storlek den gula slog vågen på ett halvt kilo i botten

            Bilder från semester här äter vi pitsa

i stugan baka jag bröd o njöt av naturen näckrosdammen var vid vägen intill vårt köksfönster

Av Kia - 8 september 2012 14:23

Känns i luften att hösten kommit vi har varit hos läkare Peter på Näl denna veckan han skall operaras nästa månad så det är en del förberedelser innan dess men han har så ont så det skall bli gott för honom

o jag var på vårdcentralen sänkan var 23 mot förut 86  just nu mår jag bättre har kunnat köra bil igen månader sen sist, för jag äter mer kortison igår tvätta jag växthuset fantastiskt utan att få värk.

Vi tog semester en vecka o åkte till en stuga i Sunne härligt fin stuga att bo i o vi tog lite dagsturer runtomkring där det var några år sen sist tex 35 -40 år sen jag var Mårbacka sist med min mor mycket små ideträdgårdar på Rotneros o ett besök på Sillegården så det blev lite lata dagar för oss båda.

Sedan har vi haft fullt upp att städa undan i trädgården finns jobb ännu några trevliga besök har vi haft dels av Danskar som idag har min tidigare sommarställe, o vi har plockat ned förtältet något gick galet med en dragkedja så får se om det går lämna in det annars har vi nog inget nästa sommar.

Gick inte få in bilder idag får pröva senare



Presentation


Välkomna hit är en kvinna med flera intressen Konst Andligt Healing Är Reiki Master 2 Trädgård Böcker o naturen jag kommer visa bilder här från min Trädgård Målningar o annat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bannerbyte

Först min den kan du hämta här. http://www.ksida.com/kiabanner.jpg

 

Feedjit

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards