Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Snart två år sen

Av Kia - 14 mars 2012 17:59

Härliga varma dagar har vi just nu o då mår vi ju alla lite bättre, känns som jag börjar få tillbaks lite ork igen.

I Juni 2010 fick jag min första spruta mot TBE dagen efter kunde jag inte lyfta mina armar kunde inte klä på mig allt blev bara värre o värre hade väldigt svårt att gå o efter ett par veckor att sitta var en plåga trodde ju de skulle gå över men inte.

Hos läkaren fick jag beskedet att jag fått Muskelreumatism vilket besked o läkaren sa sprutan har troligen utlöst denna sjukdom. Ja vad skall man tro högerarmen där jag fick sprutan har jag alltid haft mest värk.

 Ja måste börja med Kortisontabletter direkt har sedan ätit höga doser av dessa tabletter höjd o sänkt om vart annat dessa mediciner för med sig många biverkningar bla att man samlar på sig vatten i kroppen så, så där 14 kg har jag ökat ivikt.

Nu har jag minskat på Kortisonet sakta efter en konsult på lassarettet sagt det till läkarna,

känns nu som jag inte blivit sämre,

 trots att när jag minskat förut då blev jag mycket sjuk så kanske kan jag börja må bättre nu.

Går på sjukgymnastik och badar o simmar promenerar o lite känns som orken börjar komma tillbaks sakta

Det är en uppförsbacke som jag skall ta mig uppför fram till juli månad då skall jag vara av med tabletterna vill ju tro på att det är så o att jag kommer bli bra.

 
 
Doris

Doris

26 mars 2012 01:46

Stackars dig, låter jättetufft !
Sköt om dig, kram.

http://farmordoris.wordpress.com

 
Ingen bild

Doris Anttila

26 mars 2012 10:16

Kul höra av dig farmordoris ja mycket tufft men hoppas nu på bättring så jag kan börja gå till skogen igen som jag saknar väldigt mycket Kram Kia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kia - 8 juni 2014 12:05

En lång sommar har vi haft hittills först Mars månad i Spanien O när vi kom hem har det ju varit bra hela tiden Vi har kunnat jobba i trädgården så roligt arbete Både April Maj o nu är Juni o fint nu får vi betalt för allt jobb Nu blommar de...

Av Kia - 25 april 2014 18:04

Jag i trädgården o Carola på sin födelsedag på Vita Sannar ...

Av Kia - 25 april 2014 17:54

Bilder från denna vår min dotter idag vid Vita Sannar där vi är nu hyr en stuga De andra två bilderna jag o Peter hemma i Trädgården ...

Av Kia - 30 mars 2014 19:00

Igår kom vi hem från en härlig tid i Spanien 25 dagar har vi varit där bara slappat handlat solat inga måsten härligt Oasis Besch La Zenita söder om Alicante vi flög dit från Rygge i Norge tog knappt tre timmar hem i går det gick fort Hyrde en j...

Av Kia - 8 februari 2014 22:53

Tommy jag o Cathrine Tomas Peter o min make o Lena

Ovido - Quiz & Flashcards